miércoles, 22 de mayo de 2013

Segon col·loqui sobre: “L´educació a la diversitat: realitat, reptes i perspectives”

UCIDCAT.INFO Manresa 22-05-2013 

La Comunitat Islàmica de Manresa “Mosaâb Ibn Omaïr”, Comissió de l´ensenyament, va organitzar el dissabte, dia 18 de maig 2013, amb el suport de la Fundació Pluralisme i convivència i la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya (UCIDCAT) i en col·laboració amb l´Associació cultural i musulmana del Bages, Associació Diàleg i participació de Manresa i l’Associació Al Ijlas de Terrassa, el segon col•loqui sobre: “L´educació a la diversitat: realitat, reptes i perspectives”. A la jornada han participat investigadors universitaris i professors amb llarga experiència al món de la recerca i la docència, especialment dins dels col·lectius d´origen immigrants i nouvinguts.
En aquest cas, es pot citar la participació del Sr. Taoufik Cheddadi sobre: “l´ensenyament de la llengua àrab i cultura musulmana a Catalunya: realitat i reptes”, la conferencia de la Sra. Sanaae Zaryouli sobre: “l´ensenyament de la llengua y cultura d´origen: anàlisi i propostes”, la conferencia de la Sra. Lubna el Karrichi sobre: “la responsabilitat i interdependència a l´educació dels fills”, la conferencia de la Sra. Malika Lkabir sobre: “la importància de l´ensenyament de la llengua i cultura d´origen” i, finalment, la conferencia del Sr. Abdelkader Machichi sobre: “L´ofici d´ensenyar: l´ honor del missatge i el pes de la responsabilitat”. Els ponents han coincidit en que l´educació qui, en general, va tenir i tindrà com a meta la formació integral de la persona, de l´esser humà i de cadascú de nosaltres, deu orientar els seus objectius generals a la satisfacció de les demandes, necessitats i expectatives d´aquestes persones a la societat que els ha tocat viure. Una societat globalitzada en la que el món es cada cop més petit, cosa que porta a contribuir a la conformació de la identitat personal, cada cop més complexa, i per aquesta raó ha sorgit la organització d´aquesta jornada sota el títol “L´educació a la diversitat: realitat, reptes i perspectives” qui té com a propòsit reflectir la importància de l’ensenyança de la llengua i cultura d´origen, partint de la convicció que la llengua materna es la base de la identitat tant individual com col•lectiva, així mateix, la construcció d´aquesta identitat es cada cop mes necessària i sembla una necessitat universal. Aleshores, la ensenyança de la llengua i la cultura d´origen és un factor primordial per a la integració, de manera que formen el pilar de la identitat personal. Per tant s´ha de construir aquesta identitat amb l´objectiu de que es pugui desenvolupar a l àmbit de la seguretat qui constitueix tota cultura, amb la finalitat d´afavorir una major interacció en diferents àmbits de la nostra pràctica quotidiana, per evitar la desorientació en una societat múltiple, ja que constitueix una font de seguretat i autoestima personals. La jornada ha comptat amb un bon numero de públic que ha superat les 100 persones en la seva majoria dones i es va concloure amb la degustació de té i pastissos típics en un ambient cordial i solidari.

No hay comentarios:

C/ Jaén 34 Baixos, Esquerra, 08226 Terrassa (Barcelona) , Tef. 0034 650 452 471 Email. ucidcat@yahoo.es