viernes, 15 de mayo de 2015

El president d’UCIDCAT intervé davant el professorat de l'escola Mare de Deu de Montserrat de Terrassa.

UCIDCAT.INFO Terrassa 15-05-2015 
Dilluns passat, dia 11 de maig de 2015, va tenir lloc una conferència impartida pel senyor Mohamed El Ghaidouni, president de la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya (UCIDCAT), dirigida al professorat de l'escola Mare de Deu de Montserrat de la ciutat de Terrassa. La conferència va tenir lloc a la biblioteca de l'escarida entre les 13:00h i les 14:30h on han participat; professors i professores, la directora de l'escola, la senyora Nuria Marín, la senyora Khadija Sahli, mediadora cultural del PAME i el personal tècnic de l'escola. La jornada va desenvolupar-se sota el títol “Eduquem als nostres fills i joves per formar-los com a futurs ciutadans de Catalunya i Europa”. En la seva intervenció El Ghaidouni va explicar el significat de la paraula Educar, subratllant la diferència entre diversos termes com: Educació, Ensenyament i Instrucció.
Tradicionalment, l'educació s'ha entès, en un context superficial, com un repertori de qualitats externes adaptables a usos socials, com a sinònim d'urbanitat i cortesia, comenta El Ghaidouni. Afegeix el president d’UCIDCAT que, la Real Acadèmia de la Llengua defineix a l'educació, d'una banda, com a criança, ensenyament i doctrina que es dóna als nens i als joves, i, per un altre, com a instrucció a través de l'acció docent. L'acte educatiu, subratlla El Ghaidouni, engloba diferents agents i components en el seu si:
• l'educador, l’educat, la interacció entre tots dos, 
• la interacció amb l'àmbit institucional, 
• el context espacial, 
• el context temporal, 
• el context soci-polític-econòmic,
• els objectius, 
• els continguts,
• els mitjans de transferència del coneixement, 
•els mecanismes d'assimilació del coneixement, i
• els mecanismes d'avaluació. 
Seria, llavors, impossible teoritzar sobre l'acte educatiu sense una disposició comprensiva davant un procés capaç de relacionar en el seu interior els elements que la componen. Procés que ha de ser abordat com a objecte de pràctiques i reflexió, és a dir, com a objecte de coneixement i de transformació per part dels seus agents, constituint-se en un element integrador i coherent entre la teoria i la pràctica de l'ensenyament, conclou el president d’UCIDCAT. 
El senyor El Ghaidouni va finalitzar la seva intervenció afirmant que, l'educació té arrelats dos conceptes paral:lels i complementaris que són necessaris distingir: l'ensenyament i l'aprenentatge. Mentre que ensenyar és mostrar alguna cosa als altres, l'aprenentatge seria el seu procés complementari, el seu efecte.

No hay comentarios:

C/ Jaén 34 Baixos, Esquerra, 08226 Terrassa (Barcelona) , Tef. 0034 650 452 471 Email. ucidcat@yahoo.es