lunes, 11 de febrero de 2013

Benet XVI: "Renuncio al ministeri de bisbe de Roma"

catalunyareligio.cat 11/02/2013 
 "Us dono les gràcies de cor per tot l'amor i el treball amb què heu portat al meu el pes del meu ministeri, i demano perdó per tots els meus defectes. Ara, confiem l'Església a cura del seu Summe Pastor, Nostre Senyor Jesucrist , i supliquem a Maria, la seva Santa Mare, que assisteixi amb la seva materna bondat als Pares Cardenals en triar el nou Summe Pontífex ".
Així ho ha afirmat el papa durant el Consistori Públic Ordinari d'aquest matí: Estimadíssims germans, Us he convocat a aquest Consistori, no només per les tres causes de canonització, sinó també per comunicar una decisió de gran importància per a la vida de l'Església. Havent examinat repetidament la meva consciència davant de Déu, he arribat a la certesa que les meves forces, per l'edat avançada, ja no són les que caldria per exercir de manera adequada el ministeri de Sant Pere. Sóc molt conscient que aquest ministeri, per la seva naturalesa espiritual, s'ha de dur a terme no únicament amb obres i paraules, sinó també i en no menor grau patint i resant. No obstant això, en el món d'avui, sotmès a transformacions ràpides i sacsejat per qüestions de gran relleu per a la vida de la fe, per governar la barca de Sant Pere i anunciar l'Evangeli, cal també el vigor tant del cos com de l'esperit; vigor que, en els últims mesos, ha disminuït en mi de tal manera que he de reconèixer la meva incapacitat per exercir bé el ministeri que em va ser encomanat. Per això, essent molt conscient de la serietat d'aquest acte, amb plena llibertat, declaro que renuncio al ministeri de Bisbe de Roma, successor de Sant Pere, que em va ser confiat per mitjà dels Cardenals el 19 d'abril de 2005, de manera que, des del 28 de febrer de 2013, a les 20.00 hores, la seu de Roma, la seu de Sant Pere, quedarà vacant i ha de convocar, per mitjà de qui té competències, el conclave per a l'elecció del nou Summe Pontífex. Estimadíssims germans, us dono les gràcies de cor per tot l'amor i el treball amb què heu portat al meu el pes del meu ministeri, i demano perdó per tots els meus defectes. Ara, confiem l'Església a cura del seu Summe Pastor, Nostre Senyor Jesucrist, i supliquem a Maria, la seva Santa Mare, que assisteixi amb la seva materna bondat als Pares Cardenals en triar el nou Summe Pontífex. Pel que a mi respecta, també en el futur, voldria servir de tot cor a la Santa Església de Déu amb una vida dedicada a la pregària. Vaticà, 10 febrer 2013 BENEDICTUS PP. XVI

No hay comentarios:

C/ Jaén 34 Baixos, Esquerra, 08226 Terrassa (Barcelona) , Tef. 0034 650 452 471 Email. ucidcat@yahoo.es