lunes, 30 de abril de 2012

Socialització Intercultural, Joves i Identitat

UCIDCAT.INFO Manresa 28-04-2012
La Comunitat Islàmica de Manresa “Mosaab Ibn Omaïr” va organitzar, el dissabte 21 d’abril una conferència sobre “Socialització Intercultural, joves i Identitat: cap a la construcció d’una personalitat equilibrada” en el marc del seu projecte d’aquest any destinat especialment als joves i l´ “empowerment” de les dones que ha contat amb el suport de la Fondación Pluralismo i Convivencia i la col•laboració d’UCIDCAT. La conferencia va ser pronunciada pel sociòleg i Islamolèg Taoufik Cheddadi que ha analitzat alguns conceptes de la identitat i altres conceptes relacionats com és el cas de la pertinença, la integració, els valors…etc.
El conferenciant que ha defensat més el concepte de ciutadania, afirma que “Catalunya és el meu país, la meva pàtria, la defenso amb tots els mitjans i estic al seu servei, perquè això també em garanteix els meus drets, els meus principis i les meves conviccions”. Critica els que es limiten a unes interpretacions extremistes i fora de qualsevol lògica. Assenyala que en aquest cas hi han diversos malentesos i contradiccions perquè “no té cap sentit viure en aquest país, treballa-hi, educar els fills i després rebutjar els seus valors establerts i posicionar-se a la seva contra”. Va denunciar que interpretacions d’aquest tipus no tenen cabuda ni a l’islam ni enlloc. Finalment, va animar tant als joves com la resta dels assistents de la necessitat d’obrir-se, de tendre llaços amb la societat civil, amb les institucions, aportar els seus coneixement i participar activament al desenvolupament del país on estem vivint.

No hay comentarios:

C/ Jaén 34 Baixos, Esquerra, 08226 Terrassa (Barcelona) , Tef. 0034 650 452 471 Email. ucidcat@yahoo.es