miércoles, 24 de agosto de 2011

“Els musulmans tenen dret a un lloc de rés”

24/08/2011, SALT, JORDI NADAL, elpuntavui.cat
“Vaig entrar a Plataforma per treballar pel poble, i no coneixia a fons el tarannà del partit ni del seu líder”.
“Els que tenen papers, s'integren i no dificulten la convivència han de tenir lloc dins la nostra societat”.
Bonet ha abandonat Plataforma per Catalunya tres mesos després de les eleccions i formarà part del grup mixt al ple de Salt.
Per què ha abandonat el partit?
No l'he abandonat perquè no n'he estat militant. Deixo de formar part del grup municipal perquè vull treballar pel poble, i el tarannà que he trobat dins PxC és agressiu i gens constructiu. Vull límits a la immigració, però els que s'integren i no dificulten la convivència han de tenir lloc en la nostra societat.
Però vostè ha militat a la CUP, i Anglada ha estat molt vinculat a l'extrema dreta espanyola. Semblen ideològicament oposats. Per què hi va entrar?
Jo no coneixia a fons PxC abans de formar-ne part. Va ser un cop a dins, que vaig veure coses que no m'agradaven. La secció local volia que fes un discurs més radical que jo no compartia. En algunes reunions i actes, ja des del principi, no em vaig sentir integrat en el partit.

Però les seves tesis sobre immigració s'assemblen a les de PxC.
Crec que hi ha massa immigrants, i n'hi hauria d'haver
menys, però no vull una neteja ètnica. Qui estigui aquí, s'integri i treballi, endavant. El problema és l'excés, i les persones en situació irregular, que malmeten la convivència. Als mateixos immigrants no els agrada la situació que han trobat a Salt.
Per què no ha entregat la seva acta de regidor?
Perquè les raons per les quals em vaig presentar encara són vàlides: vull treballar per Salt.
La idea del grup mixt ve de l'alcalde?
No, de cap manera. El vam anar a veure per explicar-li que passaríem al grup mixt, i per preguntar com ho havíem de fer per formalitzar-ho, res més.
Està en contra de la construcció de la mesquita a Salt?
Tenen tot el dret a tenir un lloc per resar, però no es pot permetre que el polígon es converteixi en un lloc ple de mesquites i esglésies. Cal trobar una solució, però.

No hay comentarios:

C/ Jaén 34 Baixos, Esquerra, 08226 Terrassa (Barcelona) , Tef. 0034 650 452 471 Email. ucidcat@yahoo.es