Aquesta publicació exposa la normativa que cal seguir i criteris per a la seva aplicació. Aborda les festes religioses en els centres, el vestuari i l’ús de símbols, l’alimentació als menjadors escolars i les matèries del currículum escolar.
L’objectiu d’aquesta guia és oferir orientació i suport a totes les persones que gestionen la diversitat religiosa i les pràctiques concretes que se’n deriven en l’àmbit de l’educació. Per tant, va dirigida als professionals dels centres educatius, tot i que també resulta d’interès per a la resta d’agents que intervenen en aquest àmbit: famílies, alumnat, autoritats educatives, així com també les comunitats religioses.
La guia s’estructura en quatre parts: recull la legislació més rellevant en la matèria, ofereix uns principis d’actuació que poden servir per orientar en diversos moments les qüestions relacionades amb la diversitat religiosa, exposa recomanacions sobre quatre àmbits i presenta sintèticament els trets més rellevants de les confessions religioses presents a Catalunya.
Per a l’elaboració d’aquesta guia, la Direcció General d'Afers Religiosos ha comptat amb un estudi previ del grup de recerca Investigacions en Sociologia de la Religió (ISOR), així com la col·laboració dels pedagogs Joan Canimas i Francesc Carbonell, i també dels responsables de diverses entitats religioses.
No hay comentarios:
Publicar un comentario