miércoles, 14 de mayo de 2014

Excursió amb bicicletes per als nens de la comunitat

UCIDCAT.INFO   Tortosa  14-05-2014
Dissabte passat, dia 27 d'abril de 2013, La Comunitat Islàmica de Tortosa i Roquetes Amb la cooperació de l’Associació Cultural Esperança - Joves Musulmans (Tarragona) va organitzar una excursió amb bicicletes dirigida als joves de la comunitat que assisteixen a les classes d'àrab i cultura islàmica que porta desenvolupant la comunitat a la seva seu des de gener. L'excursió es va iniciar a Bot, poble on s'arriba des de Gandesa per la carretera TV-3531. Va ser una ruta excel·lentíssima i sorprenent. El grup segueix part del recorregut de l'antic traçat de ferrocarril que comunicava Tortosa amb el Pobla de Híjar, a Aragó, actualment condicionat entre Arnes i Tortosa com a Via Verda.
Van passar pels magnífics congosts del riu Canaletes, els ponts i els nombrosos túnels que converteixen la ruta en un itinerari espectacular. Al final del trajecte, arribem al santuari de la Fontcalda, on el grup de joves van gaudir d'un descans en un lloc on hi ha bancs, taules i fonts. Després, van agafar una baixada per una pista que creua el riu a gual. Per no mullar-se, el grup de joves han girat cap al NO, travessant el riu Canaletes per un pont estret i van tornar a girar cap al SOTA. Immediatament després, en el costat esquerre del riu, es troba una deu d'aigua tèbia que sorgeix de la roca a 28 graus, amb una petita pila, manifestació del fenomen hidrològic que ha donat nom al lloc. Una mica més enllà, s'arriba a la Fontcalda. La volta es va efectuar a les 17:00h de la tarda. L'activitat es va organitzar en el marc del programa d'activitats programades per la comunitat per a l'any 2014 amb el suport de la Fundació Pluralisme i Convivència, i la col•laboració de la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya (UCIDCAT).